17 Kasım 2013 Pazar

çizdik-boyadık




























Çocuklarla iletişim

“Ne oldu - nasıl oldu soruları” ve dinleme yeteneğimiz
Bazen limitleri aşabiliyoruz. Her yaş grubundaki çocuklarımızla iletişimde yerindelik, haddini aşmama, onlara değer verme ve benzeri kavramlarını ön planda tutabilmeliyiz. 
Daha kısa süreli cümlelerle (lafı uzatmadan) daha az konuştuğunuz zaman çocuklarınızın ne kadar çok konuşabildiklerinin farkına varabiliriz.
Onların da kendilerini ifade edebilmelerinden keyif almayı öğrenmeliyiz.
Yaşları küçük olanlar dâhil çocuklarımızın da nitelikli fikirleri olabileceğini gördükçe
 şaşırabiliriz. Onlara değer veriyor muyuz? Kendimize sormalıyız.
Şu soruları sorarak çocukların düşünme ve muhakeme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olabiliriz.
Neler oldu?

13 Kasım 2013 Çarşamba

Mutlu olmak ne demek? ıı

İki numara
Doğuma giderken ara veren yoğun kar yağışının, dönüşte tekrar ara vermesini görebilmek,
İlk doğduğundaki incecik bedeninin bir gün büyüyeceğini ümit edebilmek,
Oğuz abisinin isim verirken okuduğu ezanı dinleyebilmek,
Onun sevgisi ile gözlerimizin dolduğunu hissedebilmek,
Bebeğini ilk defa kucağına alan annesinin duygularını paylaşabilmek,
İlk yıkanması sırasında yaşadığımız telaşı gülümseyerek hatırlayabilmek,
Bakımı için yaptığımızı yaptığımız ilk tartışmaları tatlıya bağlayabilmek,

Mutlu olmak ne demek? I


Bir numara

Hastane odasından içeri girdiğinde onun yumuk gözlerini görebilmek,
Süt kuzusu gibi masum duruşunu görebilmek,
Tavşankulaklı şapkasının altında kalan gözlerini; onu uyandırmadan ortaya çıkarabilmek,
Yumuk gözleriyle takip edebiliyorum mesajı verdiğini görebilmek,
Emziğini emerken çıkardığı “cumk, cumk “ seslerinin ahengini hissedebilmek,
Daha minicikken onu kollarımda uyutma konusunda ne kadar ustalaştığımı hissedebilmek,