5 Ocak 2017 Perşembe

Annelerin duygusal ihtiyaçları *

-Eşler arasında doyumlu ve olumlu bir ilişki yaşanmıyorsa, bu boşluk sağlıksız bir şekilde karşılanmak üzere yön değiştirir. Eşinden alamadığı sevgi ve şefkati, zaman ve ilgiyi çocuğuna aktarır. Anne oğul arasında bağımlı bir ilişki oluşur. Anne kendisi olmadan oğlunun hiçbir şey yapamayacağı- nı düşünür. Yaşamak için sadece ona ihtiyacı olduğuna
inanır.
            ‘Bensiz yemek yiyemez’
            ‘Ben olmadan hiç bir yerde durmaz’
            ‘Bana aşırı düşkün, babasını benim kadar aramaz’
            ‘Babası beni üzünce bana kıyamaz, babasına kızar’
            ‘Beni üzdüğü için babasına yaklaşmıyor’
            ‘Beni bırakıp babasıyla bir yere gitmez’
-Tüm bu cümleleranne tarafından çocuğun duyabileceği ortamlarda sürekli tekrarlanır. Defalarca duyulan şeyler kabullenilmeye daha yatkındır. Bağımlı olan aslında annedir. Oun bu yakınlığa ve ilgiye ihtiyacı olduğu için bağımlılığı besler.Ara sıra şikâyet etse de, çocuğunun ona düşkünlüğünden gizli zevk alır. Anne çoğu zaman farkında olmadan bu hali devam ettirir.
-Çocuk için iki yönlü sıkıntıdan bahsedilebilir. Birincisi annenin duygusal ihtiyaçlarıyla çok erken yaşlarda karşılaşmanın getirdiği yüktür. İkincisi ise, bunun karşılığında babadan uzak kalmak şeklinde
ödenen bir bedeldir. Çocuğa başka alternatif tanınmaz. ... ..
-Çocuğun anne ve baba arasında sağlıklı duruşunu temin edecek olan çocuk değildir. Her Halukârda zararlı çıkan çocuk olacaktır. ... ..
-Baba hakkında çocukla dertleşmek çok sakıncalıdır. Çocuk sadece babadan uzaklaşmakla kalmaz, erkekler ve onların dünyasından da uzaklaşır. Hatta kendi cinsel kimliğinden de kopma tehlikesi bile yaşayabilir.


*Kızları Kız Gibi Erkekleri Erkek Gibi Yetiştirmek – Banu Yaşar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder